HVEM STJELER BLODET MITT?

God Morgen!

Det er noen skummelt som skjer på Riksen om natten når jeg sover, det skjer nesten hver eneste natt...
Noen stjeler blodplatene mine.....
Jeg synes det er rart at ikke mamma og pappa prøver å finne ut hvem det er, for de kan jo ikke bare sitte på rumpa og se på at noen tar det som er mitt...
Det er nemlig sånn at noen dager får jeg noe som heter Trombosytter, det er en del av blodet vårt, det er ikke rødt, men gult og mamma sier at det er blodplatene som har den fargen. Jeg får dette rett inn i CVK'en min, da går det rett tilbake i blodet. Sånne blodplater binder sammen blodet og gjør det tykkere, når du har lite sånne plater da blør du mye lettere og masse. JEg har jo fått sår på leppene mine av pustemaskinen (den som hjalp meg å puste når jeg lå og sov på barneintensiven), og disse blør veldig lett når jeg har lave blodplater.....

Når du ikke er syk har du blodplater på over 200, til og med kanskje over 300, i dag når jeg våknet var mine på 14, ennå jeg fikk i går...........skjønner dere eller!!
Noen kommer om natten og stjeler mine plater......
Dette skjer nesten hver eneste natt........og mamma ser jo helt oppgitt ut når Anniken sier at jeg må få påfyll igjen.......
Oppgitt holder ikke mutter'n......du må finne ut hvem som rapper dem.....Nå er det nok!!! Jeg har satt Elvin på saken og han og "glise" (det er lommeboka mi) passer på meg og hverandre.

Bortsett fra det, så har jeg det veldig bra, feberen er borte og jeg føler meg nesten helt bra igjen.
Bena virker veldig dårlig ennå, fordi jeg har ligget så lenge i sengen, så de er litt vonde, men da må vi trene sier mamma,
Så da kommer det en sånn "teraputta" hver dag......(fysioteraput,sier mamma at det heter)
Jeg liker ikke at hun kommer, men jeg skjønner at jeg må trene ben og armer for jeg vil jo ikke sitte i rullestolen i mange måneder, jeg vil ut å løpe som de andre....
Mamma går og tar seg en kaffe når Unn kommer for å trene, jeg tror ikke det er fordi hun har så lyst på kaffe, jeg tror det er fordi da er det vanskligere for meg  å si nei til Unn......jeg blir liksom litt tøffere når mamma eller pappa er her......

Det begynner å bli ganske kjedelig inne på dette isolatet altså, og jeg er ganske lei av å bare se "trynene" til mamma og pappa, derfor var det så bra at tante Klin Kokkos, Onkel Bolle og Bingo Karoline kom på besøk i går. Da hadde vi det supergøy både på lekerommet og på rommet. Jeg og tante fikk Bingo, og da vant jeg 50 kroner. Onkel Bolle var skikkelig dårlig taper.........ha ha ha....
Å spille Bingo er gøy, og mamma sier at det er god trening med tall også......
Trening, trening, trening........jeg vil bare vinne penger jeg...


På bildet ser dere at jeg har på meg en kjempe kul t-skjorte med "Fuck Canser " på, den har Car-T kompisen min designet og nå selges den til inntekt for Barnekreftforeningen.
Du burde kjøpe en slik du også så er du med på å hjelpe disse forskerne og lage flere medisiner som kan gjøre at andre barn med forskjellig kreft også kan få ny og bedre behandling, så kan de leve isteden for å dø. Hadde vært veldig kult om du kjøpte en slik T-skjorte og sendte meg bilde av deg selv med den på. Da kan du sende det til mammas messenger, så legger vi det ut på bloggen og på facebook. Vær med å hjelpe du også da vel.....

Denne kule t-skjorten bestiller du her: https://www.fuck-cancer.no/ 

Ups....ble et lite opphold nå i skrivingen for legen kom å skulle undersøke meg.
Da gjør jeg som hun sier, men jeg gidder ikke snakke med henne, for jeg er lei av å høre om meg og kreft. Når hun snakker med mamma og pappa da later jeg som jeg sover, for da bryr de ikke seg med meg, men i dag........da sovnet jeg visst. 


Søstra mi og Stian Magnussen var her også, da måtte vi spille mere Bingo, de hadde så lyst til å vinne penger, jeg var på  lag med Susanne og vi vant, jeg vinner hele tiden jeg......skikkelig god på dette.....mamma bare ler og blir ikke sur når hun taper.

PS! Tusen takk til familien Krogsæter, som kom hit i gårpå lørdag kveld, med en pose fylt med flotte AleoVera  produkter, og julegave til meg,  jeg har prøvd den ene på leppene mine allerede.....men du Aina, den smakte ikke særlig godt da........men mamma sier den virker bra '.

Ha en kul kveld, jeg skal se på Gurken og Nøtta på TV nå.....





Kommentarer

  1. Hei Tøffen
    Håper at du får det bedre fremover og at sårene gror snart.
    Godt du har familien rundt deg.
    Så viktig,så godt og trygt .
    Vi heier på deg Martin.
    I dag møtte jeg tre av Sykehusklovnene og da tenkte jeg på deg da Piffi Gundersen stod foran meg. Din favoritt!
    Hjerteklem fra Rita

    SvarSlett

Legg inn en kommentar