KONTROLL.... GIDDER JEG DET DA?

Noen ganger liker jeg ikke sånne dager som i dag. Jeg blir så sliten av å vite at jeg må ned på det sykehuset igjen....
Jeg blir like sliten av at Mamma sier......"Martin jeg vet du er sliten, men du vet at du må dette......"
Æsj.......ja jeg vet vel det, men det betyr ikke at jeg har det minste lyst.
I dag hadde jeg lyst til å ligge på sofaen og slappe av. 
De kan jo prøve selv......
Vondt litt her...og vondt litt der.....sliten uten at jeg klarer å forklare hvorfor.
Ja, jeg hører du sier at jeg ikke har feber mamma, men det blåser jeg i, jeg har vondt allikevel.....


De bøyer armer og ben så jeg får på meg bukse, sokker, sko og jakke.... maser og maser om den klokka, " nå har vi time om 10 minutter...."
Hva så, tror dere det hjelper, nei jeg får bare mindre lyst av alt det maset der.

Jeg vil ha mamma, hvor er mamma.......hun er på badet sier pappa, hun må få gjort seg istand litt hun også, mammaer er nøye på sånn. Skjønner ikke helt det jeg, synes mamma er fin uansett jeg.......dessuten synes jeg det lukter litt rart av parfyme og sminke noen ganger......
Så da roper jeg høyt at jeg ikke vil.......bare vil ha mamma, mamma, mamma.....
Endelig kommer hun, og hun er ikke sint........bare rolig og morsom.
Da går det lettere å kle på seg.

30 minutter forsinket sitter vi i bilen på vei til sykehuset.
Pappa puster og peser og stønner, tror kanskje det er litt slitsomt å bære meg opp de 45 bratte trappetrinnene....men jeg later ikke.......jeg har så vondt noen ganger.

Når jeg først kommer til sykehuset og 11 etasje......så er det helt ok altså.
Det er litt forskjell på disse etasjene, 8 etasje.......der er jeg når jeg må sove over på sykehuset. I 11 etasje er jeg når jeg bare skal på kontroll eller få cellegift som ikke tar lang tid.

Nå skulle jeg bare ta blodprøver, for jeg får jo ikke medisiner nå, ikke cellegift iiallefall.......Legen sier at vi må vente på at kreften kommer tilbake, for at jeg skal kunne bli frisk........tror ikke han burde vært lege altså, virker jo helt teit.
Er det ikke meningen at denne dritten (ups.....får ikke si dritten), skal bort da.??? Mamma sier at det er vanskelig å forstå, men at vi må stole på de beste legene. Om dette er de beste legene , da vil ikke jeg ha de dårlige i alle fall.
Mamma snakker med sykepleierne og legene, pappa sier ikke så mye som mamma, hun har alltid masse å si, og høres nesten ut som en lege selv.
Hun kaller meg for pasienten sin.........men jeg er gutten hennes også da.
Mamma og legene var enige om at jeg hadde fine prøvesvar.


Mamma får fortelle dere om hvorfor vi venter på kreften litt senere, hun er nemlig enig med disse legene, og det er rart, men pappa er enig også, så da er det vel greit da........hmmmm.

Da jeg kom hjem fra sykehuset hadde Markus kommet hjem fra skolen, og da ble jeg glad, Markus gjør meg alltid glad, i alle fall når han er grei mot meg.
Susanne, søstra mi er også hos oss nå, men hun er "tett i halsen", så da kan hun ikke sitte for nære meg.....
Hun lå under et pledd på sofaen og var litt slapp.....hun bor jo ikke her hos oss, hun har jo kjæreste. Hun bor på landet, sier mamma. Det heter Lunner der, men jeg vet ikke helt hvor det er altså.

I kveld var mamma på styremøte med Barnekreftforeningen, da kan jeg ikke forstyrre sier pappa..........tjihi....jeg forstyrrer litt for det jeg da.....ringer litt på Skype og litt på  Messenger. 
I dag tok hun telefonen og jeg fikk snakke litt med de andre damene i styret. Det var fint.

Når mamma kom hjem, måtte jeg få sprøyte i magen, det er for blodproppen  jeg fikk i hodet. Den gjør blodet mitt tynnere. I dag hadde jeg ikke så lyst på den, men jeg tøyset litt også da.....


Nå skal jeg sove, mamma skal synge nattasanger for meg.
Hun gjør det neste hver kveld, for jeg liker best at mamma synger, men pappa synger også fint, så noen kvelder får han lov.


SOV GODT ALLE SNILLE VENNENE VÅRE!
I morgen er det endelig helg.........det er det mamma som sier altså.....det liksom litt gøy det.

Kommentarer

  1. Det var veldig fint å se deg og snakke litt med deg i dag Martin, og for en god kos du hadde til meg i dag! Vi snakker og tøyser om mye rart vi. Også den obligatoriske High Five da, den må vi ta.
    Enig i at mamma'n din alltid er fin. Det er jo hele familien din! Inni og utapå!
    Vi kan jo snakkes på Messenger i helga, det vil jeg gjerne.
    God natt Kompis! Og resten av gjengen 😘 Love you!

    SvarSlett
  2. Det er verdens kjedeligste ting å måtte gjøre ting man ikke vil, og sånn er det med den saken. Du er tøff du, Martin - og det er jammen meg mamma'n og pappa'n og søsknene dine med! ❤️

    SvarSlett
  3. Utfordringer i kø for dere.Godt med familien rundt seg.
    Ta vare på hverandre.Klem

    SvarSlett

Legg inn en kommentar