TILBAKEFALLET!

Heisan!

Nå skal jeg fortelle om tilbakefallet mitt!
Fredag 7 juli, var siste dagen jeg skulle spise alle disse pillene som jeg har fått de siste 2 åra, det syntes jeg var helt topp, for du skal bare vite hvor kjedelig det er å måtte ta piller tre ganger om dagen, enten du vil eller ikke. Den kvelden hadde vi fest for meg her hjemme, mamma og pappa hadde bedt inn en hel haug med mennesker, noen kjente jeg, noen kjente jeg ikke. Vi hadde satt frem grillene på verandaen og alle skulle få pølser og drikke og kake. Mamma og pappa hadde bestilt "sjalapankake", for det er det eneste jeg liker med sukker.
Mamma sier marsipankake, men der tror jeg hun tar feil altså. 
Vi hadde en kjempefin fest, og jeg fikk masse gaver og mamma og pappa fikke hele spisestuebordet vårt fullt av blomster. Var ikke mye plass til å spise der altså. Nå sier mamma at vi må huske på å takke igjen for alt vi fikk denne dagen fra alle de flotte menneskene som var her..........Javel da.....Tusen takk, takk, takk,takk......

Mandag 10 juli var vi på Riksen til den aller siste benmargsprøven i narkose.
Jeg synes det er helt OK å få narkose, da sover jeg godt og drømmer mye rart, også føler jeg meg  litt rar når jeg våkner, men mest er det deilig.  På kvelden reiste vi til hytta i Stavern, vår første sommerferie på 3 år, det skulle bli helt supert. Vi kom ned litt sent da, så mamma sa jeg måtte legge meg med en gang vi kom inn på hytta..........det er kipt det....men fikk ikke så mye valg da.

Dagen etter var det supert vær og jeg stod tidlig opp, morfar koker alltid egg til meg på morgenene og det ville jeg gjerne ha.....
Mormor og jeg satt lenge i sofaen og koste oss før de treige foreldrene mine stod opp.
Ja, ja, samma det.....jeg hadde det bra.

Så ringte telefonen og jeg så med en gang at mamma ble redd i ansiktet sitt.
Jeg hørte hun sa det var fra Riksen, hun og pappa gikk ut på kjøkkenet, og det enste jeg hørte var at mamma sa.........." å nei.....ikke si det....å nei....
Jeg skjønner ikke så mye som mamma og pappa, men jeg skjønte at det var noe dumt på gang.

Jeg og Markus spilte PlayStation, og etter en lang stund kom mamma inn til oss, hun satte seg ned ved siden av meg i sofaen og ansiktet hennes var trist. Vanligvis gidder jeg ikke å stoppe å spille fordi om mamma kommer, men nå slo jeg av spillet, dette kom ikke til å bli gøy.
Mamma fortalt at de dumme kreftcellene hadde kommet tilbake og  derfor måtte jeg begynne på cellegift igjen. Ikke bare det, men jeg fikk ikke være lenger på hytta, vi kunne bare sove der en natt til, så måtte vi reise tilbake til Riksen.........Da ble jeg sur!!!!

Alle fikk veldig rare ansikter en lang stund, jeg prøvde å tulle litt jeg, men de skulle bare snakke sammen hele tiden. Heldigvis hadde jeg Markus 😊
Så kom pappa, han ville at Markus og jeg skulle bli med han på Elkjøp,, det hadde jeg lyst til  for jeg elsker alt de har på Elkjøp. Det var en super tur.....
Markus fikk smartklokke og jeg fikk verdens kuleste ladestasjon til alt jeg må ha med meg på sykehuset.

På kvelden kom Elin, Matte og Thea.......Thea har også Downs......hun er så søt og jeg har kjent henne siden vi var veldig små. De hadde med gave til meg, tror egentlig jeg skulle få den for at jeg hadde blitt frisk, men heldigvis fikk jeg den allikevel. Det ble en super kveld hvor alle hadde vannballong krig med hverandre. Den eneste som ble litt sur var morfar......vi fikk ikke kaste vannballonger på kjøkkenvinduet. 

Neste dag kjørte mamma, pappa, og jeg fra hytta til Riksen, Markus ble igjen hos mormor og morfar........han gråt veldig mye når vi dro, og det synes jeg var dumt, så da gråt jeg også.....
Det var alt jeg fikk av sommerferie i år,  men mamma sier vi skal nok ta det igjen senere.

Plutselig husket jeg alt dette igjen, for jeg hørte mamma fortelle dette til en mann fra NRK Nyhetene i dag. De filmet meg og Markus og snakket mye med mamma om penger og sånn........pleiepenger sier mamma det heter.
Ja, så vil du se hva de snakket om kan du se på nyhetene på NRK kl 1900.
Håper du vil se dagens episode av Søsken også og i dag begynner den klokken 2140. 

Dette bildet er fra festen hjmme

Dette er Thea, henne er jeg veldig glad i 

Vi venter på at Mamma og Pappa skal pakke bilen

Her er jeg tilbake på Riksen




Kommentarer

  1. Nå måtte jeg gråte litt også, tøffeste, fineste Martin. ❤️

    SvarSlett
  2. Du er heldig som har en så kul og god storebror! Ta å gi han en ekstra klem😉 Og så må du fortsette å kjempe❤

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi gir oss aldri Elin, jeg har jo enn å ikke vært hos deg <3

      Slett
  3. Stå på ! Vi ønsker god bedring.Ufattelig vanskelig situasjon for dere.Klemmer masse!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar