ENDELIG SKJER DET NOE!!

I morgen skal jeg på Riksen igjen, veldig lenge siden jeg har vært der nå.....
I går fikk mamma en telefon fra en dame der, og for første gang siden jeg ble syk, så faktisk mamma glad ut, glad for at vi skal inn igjen på sykehuset.
Skjønner ikke alltid dette jeg altså.....

Mamma forklarte at vi skulle inn til sovedoktoren (i narkose) for jeg skal få en lang sprøyte inn i ryggen og benmargen. Så skal de ta prøver der, det har jeg gjort mange ganger, men ofte har jeg fått cellegift samtidig. Det skal jeg ikke ha i morgen, sier mamma.

Jeg liker meg hos sovedoktoren, der er de veldig snille og snakker med gode varme stemmer.
Jeg ligger godt under dyna og mamma og pappa får være med inn.
Noen ganger tror de jeg er liten baby, for de kommer med den gule maska jeg skal ha over munn og nese. Da må jeg si i fra.........den passer ikke, jeg bruker oransj jeg........da ler mamma godt.

Noen ganger sier jeg til mamma og pappa at de kan gå ut før jeg sovner, da blir sykepleierne som ikke kjenner meg litt rare i ansiktet. Mamma forsikrer dem om at det er helt greit, og at det er helt greit for meg. Men, jeg tror ikke det er helt greit for mamma altså, hun bare tøffer seg for meg. (mammaer er veldig pysete noen ganger.....)

Det tar ikke så lang tid, etter en halv time er jeg ferdig og noen ganger våkner jeg med en gang, mens andre ganger er det så deilig å ligge å sove under den gode dyna, så da sover jeg litt lenger.
Så blir jeg trillet inn på rommet og da er mamma blid altså..........hun er så blid........skulle tro jeg hadde vært borte en uke......hihi

Når jeg våkner er jeg kjempesulten, for de har jo ikke gitt meg mat på veldig lenge, veldig, veldig, lenge, tørst er jeg også. Skulle tro de likte å sulte ungen sin.

Når jeg har spist og drukket, er det bare en kjedelig ting igjen.........tisse.
Får ikke lov å reise hjem før jeg har tisset..
De kan jo prøve hvor lett det er selv, etter at jeg ikke har fått drikke på nesten et døgn, blir jo ikke tiss av det. Skulle tro sånne leger visste det.
Kan du ikke prøve å presse ut litt da, sier mamma..,
Press sjøl......her er det tomt.

Når jeg da endelig har fått ut to dråper kan vi reise hjem, og så må vi vente på svar.....
Egentlig venter ikke jeg så mye altså, jeg bare fortsetter med mitt jeg.....
De voksne, venter, de venter så mye synes jeg......de burde kjøpt seg en PlayStation eller noe, for da har de noe å drive med.

Ikke nok med det, men jeg tror de har tatt seg en bolle, for denne gangen håper de jo på at det er kreft i benmargen, det liker jeg ikke, det skal jo være tomt der. Mamma sier det må bli kreft for å ta bort kreften......?????

Vel, akkurat nå synes jeg at pappa kunne skru på den "varmepuppen", for nå er det såååååå varmt her....Da kan vi skru av da, sier mamma........hun tror ikke jeg vet at det kan komme kald luft ut der også, og da går det mye fortere.
Vel......får ikke alltid viljen min altså

Kommentarer

  1. Hei Martin må si jeg liker godt at du har begynt å skrive selv. Lykke til i morgen. (PS du har helt rett når det gjelder varmepumpen den kan blåse kaldt.)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg veit det skjønner du, det er bare mamma som ikke forstår dette, hu er dame.....

      Slett
  2. Masse lykke til i morgen.Godt du får noe å sove på.Hurra for varmepumpe!Det blir godt å kald luft når du vil! Verden er litt rar noen ganger og det vet jo du alt om! Vi tenker på deg.Piffi også!Det er jeg sikker på!

    SvarSlett
    Svar
    1. Mamma hengte opp bildet på veggen min i går Rita, men hun hang det på veggen bak hodet mitt...........så nå ligger jeg med hodet andre veien, da ser jeg Piffi når jeg sovner og når jeg våkner.......tusen takk, du er kjempegrei

      Slett

Legg inn en kommentar