ENNÅ MER KREFT .......

I dag er det mamma som skriver alene på bloggen, Martin har lagt seg og sover godt i senga si.
Han har hatt en fin dag hjemme i dag, uten noen legebesøk. Håkon og jeg har vært på sykehuset i Drammen for å få opplæring i bruk av intravenøs pumpe.

Martin er veldig dårlig på å få i seg nok drikke, og det er superviktig nå som han får cellegifter.
Så nå har vi kommet inn i en vond sirkel hvor vi bare maser og maser på drikke og Martin nekter og nekter. Vi må praktisk talt  true i ham hver dråpe, og på slutten av dagen er vi allikevel i manko på masse væske.

Så da har vi tatt mot til oss og velger å ta i bruk en pumpe hjemme, slik at han kan få væske intravenøst på natten for å kompensere for det han ikke får på dagtid.




Dessverre var det ikke gode nyheter på gårsdagens benmarg, isteden for at det var synkende antall blaster, (krefceller) var den ennå økende.....det til tross for at han har fått flere typer cellegift de siste 10 dagene.

Vi vet han har fått særdeles små doser for å ikke gjøre ham for sliten og syk, men det er nå et faktum at vi må øke disse for å reduser kreften i margen.
Så i morgen må han få den PEG, det er den som gav han blodproppen sist han fikk den,  men den har god virkning på kreftcellene til Martin. Legene mener at vi kan gi den nå, så lenge han går  på Fragmin (blodfortynnende), så da har vi ikke annet valg enn å trå til. Jeg kjenner det smerter et mamma hjerte.

Så blir det helg og vi håper at den kan tilbringes hjemme for så å fortsette cellegift behandlinger til uka.

Kjenner det er litt vanskelig å finne oppturen i dag.........men Håkon var utrolig flink til å lære seg bruken av intravenøs pumpen. Så det får være dagens beste......også alle de gode sussene jeg har fått av Martin i dag da.......
Jeg elsker hans smil og hans varme.

God Natt
Mamma

Kommentarer

  1. Det er så forbanna dårlig gjort! Stor klem til dere alle - dere bor i hjertet mitt.

    SvarSlett
  2. Vondt å lese dette.Jeg sender all verdens klemmer jeg kan.Masse god bedring.Gi hverandre en god klem fra meg.

    SvarSlett
  3. Tenker på dere alle, sendte gode tanker til dere alle. Og du Martin er en superhelt som klart å tydelig vet hva man vil. <3 :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar