ER PAPPA EN SKILPADDE?

I helgen har jeg vært litt sliten, mamma sier at det er helt greit, og ikke så rart. Siden jeg har vært så syk. Jeg blir lei meg noen ganger for jeg blir så fort sliten, også orker de andre mye mer.

Jeg får ikke være ute, det synes jeg er skikkelig dumt, jeg vil så gjerne være med på butikken og på senteret, for da kan jeg kjøpe meg noe for pengene min og det er gøy.
Men neida........det kan vi ikke pga disse dumme bakterien som mamma er så redd for.
På fredag ble jeg sur....... jeg skulle sitte i bilen sammen med Markus, det gadd jeg rett og slett ikke.
Så da stakk jeg fra Markus inn på butikken, Kivi XL er stor butikk, og jeg klarer jo ikke gå så mye alene, så jeg var ikke kommet så langt før jeg ikke orket mer.
Hvor var mamma.......
Da var det bare en ting å gjøre sette  meg  ned på gulvet og rope høyt........mamma!!!!
Jeg måtte rope noen ganger før hun kom, og da så jeg at hun ble litt sint i øynene sine. Vi måtte hente rullestolen, men jeg ville ikke i bilen, jeg ville være med å handle.....
Mamma dro frem Antiback flaska, sa en hel masse om disse bakteriene og alle menneskene og gulvet......jeg lukket ørene litt jeg...
Så rullet hun meg fort rundt i butikken, vi ble plutselig veldig fort ferdig..... det syntes ikke jeg var noe gøy, så da vi gikk til kassa ble jeg litt sur igjen. Jeg ville ikke hjem alt nå, det er så kjedelig hjemme.

Jeg var opptatt med å være sur.........da dama i kassa kom bort til meg og sa..." hei, er du Martin som er med i Søsken", jeg gadd ikke svare, så hun ikke at jeg var sur på mamma da......
Mamma forklarte henne at jeg var lei meg for at vi ikke kunne være i butikken, men jeg var ikke lei meg......jeg var sint.

Det fine  med meg sier mamma, er at jeg lett blir blid igjen, så da vi løp om kapp med pappa til bilen og vi vant, da hadde jeg glemt at jeg var sint.

Lørdag fikk vi besøk av en veldig snill snekker, han heter Roger, han skulle hjelpe mamma og pappa med å skifte alle døren inne.
Pappa hadde nemlig begynt med dette før jeg ble syk, men han rakk bare en dør, så hadde vi liksom 4 dører til da.....
Mamma maser veldig på pappa om å gjøre ting, men pappa sier han ikke orker alt det maset, han er og blir en skilpadde sier han........da tuller han mye synes jeg........eller så vet han ikke hvordan en skilpadde ser ut.

Vi fikk ikke skiftet alle dørene, men noen, så må Roger komme tilbake en annen gang og ta resten, men mamma så veldig fornøyd ut......Jeg var også fornøyd for da fikk jeg sitte på mamma og pappas rom og spille PS4, og rote litt i senga.

I dag har søstra mi og Markus vært med Barnekreftforeningen i klatrehallen, da ble jeg ordentlig lei meg, skulle de få reise og ha det gøy, mens jeg måtte være hjemme. Det var
ordentlig urettferdig synes jeg, jeg gråt i nesten en time jeg......ville bare at de skulle komme hjem igjen til meg.
Mamma prøvde å forklare meg at Markus fortjente dette, men jeg da........

Etter at de kom hjem igjen har jeg vært på rommet til Markus, tror han fikk dårlig samvittighet, for vi har spilt sammen og sett på film i hele kveld. Det var mye koseligere.
Nå skal jeg sove, i morgen skal jeg på kontroll, etter det kommer mormor hit, jeg må nemlig hjelpe henne med telefonen sin, hun skjønner ikke alt dette med apper og sånn......

God Natt

Kommentarer

  1. Du er herlig Martin.En sterk og lystig gutt med pågangsmot og viljestyrke.
    Jeg er glad for at snekkeren kom så dørene ble fikset.
    Godt med en flott bror som er der for deg og med deg. Kjedelig at du ikke fikk være med til klatrehallen men det blir sikkert mulighet en annen gang.Jeg håper det i allefall. Masse lykke til på kontroll.
    Tenker på deg og familien din hver eneste dag! Kommer med en liten gave i løpet av få dager.
    Høsthjerteklem

    SvarSlett

Legg inn en kommentar