PRØVERESULTATER.....ASJ......

Hei på snei, du og jeg......her kommer jeg......hei 💗

Jeg har hatt noen dager hjemme, men ikke helt hjemme nei..... vi har vært på sykehuset hver eneste dag til prøver og undersøkelser.
Noen ganger blir såååååå lei det og måtte reise dit.....

Det samme hele tiden....parker bak ved røntgen og gå inn til heisen, noen ganger har mamma og jeg gjettekonkurranse på hvem heis som kommer først.....jeg vinner alltid, tror mamma lurer meg noen ganger......men det er gøy å vinne da.

I går ville jeg ta egen heis opp til 11 etg selv, da må mamma stå igjen i 3 etasje og ta en egen heis.
Så går jeg inn til Marie i resepsjonen helt selv, og da føler jeg meg veldig stor og det er veldig stas og klare seg uten mamma og pappa.....(de maser så veldig noen ganger) .
Jeg klarer jo alt dette selv jeg......for jeg har gjort det flere ganger i uka i snart 3 år.

Da mamma kom fant hun meg ikke for jeg var allerede inne hos sykepleier Hilde, og mamma kunne heller stå på gangen og snakke med de andre, jeg tror noen sladret til henne om hvor jeg var, for hun sluttet å spørre etter meg......
Da måtte jeg gå ut å se om hun fortsatt var der, så fikk hun komme inn til oss allikevel.

Mens vi ventet på legen og prøvesvarene tullet og tøyset Thomas med meg......vi kastet ball på hverandre og på pappa, han satt nesten å sov, men skvatt veldig når ballen traff han i magen......det var så gøy at jeg ville gjøre det mange ganger........så gjorde vi det mange ganger. Da ble jeg sliten,  veldig sliten......så når legen kom ville jeg ikke gå ut av stolen på venterommet.
Hun var veldig grei da og undersøkte meg ute på gangen, mamma og pappa sa at det var greit.

Hun og mamma snakket om prøvesvar, huff.....de lærer aldri.....det er så kjedelig.
Jeg har høye leverprøver, det vet jeg ikke hva er, men skjønner at de ikke pleier å være det, også hadde jeg CRP (infeksjonsprøve) på 33......
Når denne CRP blir høyere enn den skal, da blir mamma alltid litt strammere i ansiktet......blir ikke klok på henne jeg altså, nå har hun vært redd i mange dager for at jeg hadde lav puls, så har jeg endelig en prøve som er høy.........også er ikke dette bra nok heller. Sånn skal ikke jeg bli når jeg blir voksen altså......

I dag har jeg vært på Rikshospitalet til ny benmargsprøve, jeg har fått cellegifter i nesten 2 uker nå, så nå må de ta prøve av margen for å se hvor mange kreftceller det er igjen.....

Jeg bare elsker å være hos sovedoktoren, da sover jeg godt og så føler jeg meg veldig sterk og kan alt når jeg våkner.......ikke minst kan jeg spise igjen og dere kan tro man blir sulten av slik soving.......

I dag var det en liten gutt som hylte og gråt når han skulle inn til sovedoktoren, han var etter meg i køen, men herlighet han skremte jo hele avdelingen.......så jeg sa han kunne gå før meg i køen......jeg fikk jo helt vondt i øra. Jeg tror han var kjempesulten og bare ville ha mat, mat, mat......han var kanskje 5 år, og da forstår man ikke like mye som jeg......
Tror mamma er veldig stolt av meg når jeg oppfører meg perfekt.

Jeg våkent etter 30 minutter og da måtte pappa og jeg gå opp i 3 etasje og hente middag, for nå bare skulle jeg ha mat, pasta med kjøttsaus...............mmmmmm....det beste jeg vet.
På veien hjem skulle mamma bare innom å kjøpe en liten blomst, det hadde jeg lyst til også, så da kjøpte jeg en til meg.......og en til Markus. Min var rosa (yndlingsfargen min), Markus fikk lilla.
Mamma fortalte at blomsten het Alpefiol.....

I kveld har endelig Petter bestekompis vært på besøk og vi har sett på Sabeltann sammen.
Det var så fint å se Petter igjen, nå hadde jeg ikke sett han på mange uker.
Da han skulle gå......kom han løpende inn igjen for han måtte ha en kos og en nuss på kinnet.
Det var fint......

Og vet dere hva........nå venter vi igjen.......venter på prøvesvar.
Legen skulle ringe mamma i morgen eller fredag.

Tjohooooo, natti natti.......
Martin Sabeltann Johannes Steen.





Kommentarer

Legg inn en kommentar