SÅ MÅTTE JEG PÅ SYKEHUSET IGJEN.....

Hei!

Jeg hadde gledet meg sånn til Halloween, men søren heller....så måtte jeg bli syk akkurat nå.
Jeg som hadde fått utstyr av Tante Nina også, og det har jeg spart lenge og skulle bruke det i dag.
Noen ganger hater jeg kreft.........
Så bare til dere som hadde tenkt å kommet på døra vår i dag, vi er ikke hjemme og Happy klarer ikke å dele ut godteri og åpne dører........så dere trenger ikke ringe på.....

Jeg ble så utrolig slapp at jeg ikke orket å gå ut av senga mi i går jeg.........mamma ble helt fortvilet for, det er disse "Forbannede" trappene sier hun.....
I går orket jeg ikke gå et eneste skritt....
Orket ikke kle på  meg heller, for jeg var bare susete og slapp.
Når vi endelig kom på sykehuset var jeg ennå mere sliten og orket ikke smile til noen, og det ligner ikke meg altså....

Hilde tok blodprøver av meg.......og vet dere hva nå hadde cellegiften og kreften brukt opp alt blodet mitt......jeg hadde nesten ikke noe blod igjen jeg........og derfor var jeg så utrolig trøtt og sliten.
Ikke nok med det men jeg har en infeksjon også som gjerne vil frem og ødelegge for meg. Så da kom jeg ikke hjem i går, men jeg må sove her i noen dager.

I går ettermiddag fikk jeg to poser med blod, det blodet er gull sier mamma og pappa, og det kommer fra noen andre snille mennesker som har for mye blod. Eller ikke akkurat for mye da, men de har nok til å kunne gi en pose eller to til sånne som meg.
Det står ikke til  Martin.......fra Gunner eller sånt altså........for jeg vet ikke hvem det kommer fra, bare at det er helt likt mitt blod. Mamma sier at det heter "samme blodtype".
Jeg er helt avhengig av at snille mennesker gir av blodet sitt, for ellers hadde jeg ikke overlevd, for man kan ikke leve uten blod i kroppen.

Etter at jeg hadde fått to poser med blod, ble jeg i så god form......jeg merker det med en gang at kroppen min blir glad igjen, mamma sier at alle blir glad for gull og spesielt dette gullet.





Jeg ble faktisk så fin igjen jeg at jeg hadde lyst på besøk, da var det fint at bestekompisen min Petter hadde lyst til å komme.
Han bare elsker å være her på sykehuset hos meg, og det er fint, for ganske mange er redd for sykehus, tanta mi er veldig redd for sykehus, hun blir kvalm hun.......og kvalm er ikke godt for det hater jeg også.
Petter derimot han er vant til sykehus han, for mamma'n hans er sykepleier, og noen ganger tror Petter også at han er det, for han har lyst til å gi meg alle medisinene mine. Det får han ikke lov til for han er bare 11 år.......og du må være minst 20 år for å være sykepleier sier mamma.

Petter elsker å ligge i mammas seng ved siden av meg, da ligger i under dynene begge to og så har vi kino......da må vi ha potetgull med salt og pepper og drikke. I går var det Petter som valgte filmen.....det ble Scooby Doo, den var spennende.  Etter at den var ferdig så vi litt på Sabeltann også for det må vi bare.......

Tror mamma og Ulrikka (Petters mamma) synes at vi er noen ordentlig goinger.....for de smiler hele tiden og tar mange bilder av oss. Ja, Ja.....samma det.


I dag har jeg fått blodplater, det er også en del av blodet vårt, også får jeg antibiotika for at jeg skal bli kvitt CRP.......CRP er det mye snakk om altså, det er liksom den som bestemmer om jeg skal være på sykehuset eller ikke.....når den er høy er jeg syk......og da gnåler mamma hele tiden om denne CRP'en.........til lavere den blir, jo mere smiler mamma.

Vet dere hva......mammaer er lettlurte....nå har jeg lært meg en ny måte og få mamma til å bare være hos meg........for jeg liker ikke at hun skal ditt og datt......jeg synes pappa kan hente kaffe til henne , han kan hente mat til henne og han kan hente klær til henne.....men da sier mamma at ......klær må hun hente selv og tisse må hun gjøre selv.......kipt spør du meg....
Men nå  har jeg funnet en ny måte...........jeg bare venter til hun er nesten ute av døra......så lager jeg litt gråtestemme og så sier jeg....." ikke gå mamma......jeg trenger mamma'n min.......ikke gå......jeg trenger mamma'n min....
Vet dere hva..........det virker det altså......for da blir hun helt gåen.......
He....he.....he.....lurte henne.......


Nå må jeg hvile litt.......
Så skal jeg dusje og da spiller jeg høy musikk og synger.....akkurat nå liker jeg Bygda der jeg bor, med Plumbo og Unnskyld Agnete fra Linus i svingen.
Det er fine sanger det.

Til slutt sier mamma at jeg må si; tusen takk til alle dere som gir blod, slik at jeg og andre barn som trenger det alltid får blod......det er mange land det ikke er sånn, sier mamma.....
Så tusen takk !!!!!!

Tjoddelidooooo






Kommentarer

  1. Fine lurifaksen, du - så dårlig gjort at du ble sjuk til Halloween, men veldig bra at det finnes folk som kan gi bort av blodet sitt når du trenger det! Nå håper jeg de klarer stelle i stand litt knask og litt knep på sjukehuset også, sånn at det blir bittelitt feiring i hvertfall.

    SvarSlett
  2. Ja,her var det masse å både le og gråte av Martin.Så kjekt med besøk når energien er god.Utrolig godt med potetgull film og musikk.Unner deg det.Skulle så gjerne ordnet heis til dere istedenfor trapper men jeg har ikke penger til det.Ryggen til mamma må holde livet ut. Knekker den så må hun bli båret også.
    Det er viktig å gi blod!
    Godt du har fått påfyll.
    Ellers må jeg si at det er god musikksmak du har! Hold fast på den!
    Sender alle verdens klemmer!
    Spookyklem fra oss

    SvarSlett

Legg inn en kommentar