SPENT PÅ MORGENDAGEN......

Hei!

Nå er jeg nesten ferdig med denne ukas cellegifter, og godt er det for nå  begynte det virkelig å bli ordentlig kjedelig. Selv om jeg har lært meg et lurt triks, om jeg er god og snill mot disse sykepleier damene da....ja da smelter de helt.
Noen ganger legger jeg til "søte stemmen min også" og da blir de helt mo i knærne.
Da sier de sånne ting som " han er bare helt skjønn da.......... og du er god du Martin", jeg har funnet ut at det er mye hyggeligere for både dem og meg. Ikke helt sånn med legene ennå altså..........bare med noen, Stian, Sabine, og Tina, de er kule og da snakker jeg litt, men må holde litt avstand altså, eller klasser de på meg både her og der. De snakker også mye mere med mamma og pappa om kreft og sånn, og det er jeg så lei av.......asj.....



.....og vet dere hva, i dag kom Tasse (han jeg fikk den søte bamsen av) innom med en stor eske med "sånn man ikke får på sykehuset" ting. Det var oster og kjeks, det var kokosboller, og godteri, det var smulerundstykker og roastbiff, og det var lego til meg og kaffekanne, kaffekopper og kaffe til mamma og pappa. Det var en diger eske altså og skikkelig spennende synes jeg...... De er sååååååå snille mot oss......ennå de ikke er ordentlig familie engang. Det er snilt det.




I går fikk jeg besøk av tannlegen, hun er grei hun........helt fra jeg ble syk har hun kommet på sykehuset til meg og sjekket tennene mine, det er snart i tre år det. Mange får nemlig mye hull i tennene av cellegift og store sår i munnen som kan bli betente og da er det viktig å pusse tenner og sånn.  Hun er så fornøyd med meg, sier at jeg er verdens flinkeste til å pusse tenner og at jeg aldri har hatt et eneste hull, og jeg som har tatt så mange cellegifter.
Hun synes jeg er flink som ikke spiser noe godteri, eller drikker brus, jeg liker best kneipbrød med roastbiff jeg.  Ikke sånn som mamma som spiste traktor vafler til frokost i dag.....Noen ganger slurver jeg med tannpussen, men hihihi.....det har hun ikke merket, og jeg sier ingenting altså. Jeg bare gaper og smiler og så får jeg premie etter på. Denne gangen tok jeg like godt en liten tannkrem, for den var så søt og liten.


Jeg har fått sånn skikkelig kjedelig cellegift.......det eneste som er kult med den er fargen, for den er skikkelig fin gul.....
Når jeg får den må jeg være koblet opp til slangene i mange dager, først skal den gå en dag og en natt, (det heter ett døgn sier mamma), så når endelig den er ferdig, så skal de ha masse vann i pose og pøser på hele "døgnet", og jeg må tisse hele tiden......pappa sier at i dag fikk jeg ny pers.....
Det tror jeg betyr at jeg aldri har tisset så mye på en gang, 850 sier pappa, jeg er ikke sikker på om det er liter eller kopper, men tisseflaska var nesten helt full.......

Når jeg får denne cellegiften så må jeg ta masse blodprøver og de skal vise noen tall, de voksne sier at tallet må være under 0,20 for at jeg skal være ferdig med kuren, og de tar prøver kl 0400, 1000, 1600 og 2200, det er liksom litt som en konkurranse og gjette på hva tallet er etter hver prøve.......ikke om natta da, for da sover jeg.....


Tobias har også kjedet seg i dag, så da ordnet mamman min og mamman hans det sånn at vi kunne spille PlayStation sammen på mitt rom.  De gale damene bare trillet hele sengen hans inn på rommet  mitt, det var faktisk ganske kult. Vi hadde akkurat begynt når snille Linda Marie kom å sa at prøven min var på 0.18 og jeg kunne få reise hjem........hæ.....skulle vi hjem....sånn ordentlig hjem...
Men...vi hadde det jo så koselig akkurat nå....
Mamma sa at det var fint, men nå fikk gutta spille litt sammen, så skulle vi pakke og reise litt senere, så da kjøpte Torild (det er mamman til Tobias da liksom), noe godt å drikke i kiosken, så koste vi oss lenge.


Nå er vi hjemme dere, og jeg var så glad for å se sengen min og Elvin igjen.
I morgen må vi tilbake på sykehuset og få den siste cellegiften i denne omgangen, den tar bare en halv time, også må jeg ta blodprøver da.
Er spent på om alt fortsatt er bra for da kan vi være hjemme helt frem til onsdag, da skal jeg på Riksen og ta ny benmarg for å se om cellegiften har drept noen terrorister der inne.

Kryss fingre for meg da dere, så går det kanskje greit i morgen og vi kan få noen dager hjemme.
Tror nemlig mamma og pappa hadde hatt godt av det.....de ser litt slitne ut....noen ganger verre en meg....hihi....

God natt alle sammen !!
Klem fra Martin 💓

Kommentarer

  1. Jeg håper dere får det kjempefint hjemme i helga! ❤️

    SvarSlett
  2. Ønsker dere noen fine dager hjemme og lykke til videre, krysser fingre for dere 🌸

    SvarSlett
  3. Krysser alt jeg har! Så flott kurv du har fått! Utrolig masse flotte gaver. Godt å komme hjem og få litt pause da. Masse lykke til med prøver og cellegift .vi heier på deg. Du er helt herlig Martin. Klem

    SvarSlett
  4. Kos dere i helgen, masse!! Og lykke til på mandag😘😘😘

    SvarSlett

Legg inn en kommentar