DER RØYK JULA ......

Heisan!
Nei, nå er det lenge siden mamma har giddet å hjelpe meg med et blogg innlegg altså. Hun sier at noen dager må bare være våre også......ække alle dager våre da?? Jeg har i alle fall ikke gitt bort noen av dagene mine til noen...
De siste dagene har vært litt kjedelige spør dere meg, nesten helt vanlig sånn som før jeg ble syk.
Mamma har sittet ved symaskinen og sydd gardiner til meg.......og pappa har ordnet med micro-ovnen på kjøkkenet, for den har vært ødelagt lenge.

Har jo vært umulig å få et ostesmørbrød her........
Fint med gardiner og ostesmørbrød da.......men meg da....ingen hadde jo tid til meg...huff....kjedelig.

Fredag var jeg på sykehuset og tok blodprøver, søndag hadde vi disse hjemme legene her (mamma sier de ikke er leger, men sykepleiere), jeg kjenner de nesten ikke, men det er greit, for da slipper jeg og kle på meg alle klærne og reise på sykehuset. 
De er ikke så vant til å jobbe meg sånne som meg altså.......barn.....de har mest "gamlinger" tror jeg...
(fy.....sier mamma....det er ikke lov å si gamlinger......det heter gamle eller eldre).....ja.ja samma det. 

Søndag måtte jeg på sykehuset for å ta blodprøver før jeg skulle på Riksen mandag. Det skulle bare være en rask tur, men neida.......skikkelig kjipt, måtte ha blodplater igjen....to poser. Jeg var veldig sliten da vi kom til sykehuset, måtte faktisk finne ei seng til meg å trille meg opp.
Så satt vi der da.....jeg blei ordentlig sur, men så fikk jeg bestille pizza og det er gøy, bare det at han dærre treigingen på pizza butikken ikke skjønte bestillingen min, så vi fikk 4 pizza og 3 brus. Ja, ja samma det....
Vi delte med alle sykepleierne vi da......de ble veldig glade. Når vi skulle dra igjen da var jeg sprek, og tok sparkesykkelen ned til bilen, så gikk jeg selv inn på Kivi og kjøpte brød. Det var stas altså.

I går reise vi inn til Riksen, jeg skulle ta benmargsprøve i narkose, jeg bare elsker narkoser. Det skjedde en annen kul ting også, jeg fikk møte en kompis som er like tøff som meg. Han har nemlig fått satt tilbake supercellene sine allerede. Det var spennende å møte en som meg selv, for jeg kan fortelle dere.....det finnes ikke mange av de tøffingene.  Vi var sammen i mange timer, så på film sammen og koste oss, og han var ordentlig kul altså.....også så han helt frisk ut og det syntes mamma var ordentlig fint å se.....

I dag har vi bare vært hjemme, det har vært fint, for jeg var sliten etter i går, mamma syntes det var fint også, for da kunne hun bare slenge rundt i joggebukse og genser.........slenge rundt??? Hmmm.....hun gikk helt vanlig da....slang ikke en eneste gang.....ikke når hun vasket gulvet en gang. 

Så ringte de fra Riksen, da skulle de fortelle hvor mange kreftceller det er igjen i benmargen min, men tror dere ikke prøven i går ble feil.......så da kunne vi ikke stole på resultatet.....ny benmarg på mandag igjen.....jippi....ny narkoserus.  Jeg så på ansiktet til mamma at ikke hun var så fornøyd som meg, men så får ikke hun narkose heller da......kanskje hun burde prøve det hun også.





Plutselig begynte mamma å gråte......i alle dager hva var det nå da......fikk hun ikke narkose??
Hun og pappa snakket sammen ute i gangen, det var sånne stille stemmer, så det var nok noe de ikke ville jeg skulle høre.......kanskje julegaver...... neida mamma gråter ikke når hun snakker om julegaver.

Etter en liten stund kom mamma tilbake og da var hun vanlig igjen,....bortsett fra at hun og pappa snakket mye om julenisse og julegaver og at det ikke var sikkert julaften var den 24 desember i år. For 24 desember ja da kommer disse krigercellene mine til å jobbe for fullt og da blir kroppen min veldig sliten......så sliten at jeg kanskje må få litt hjelp til å puste og sove å sånn....
Ja....ja... sammma det bare julenissen kommer med gaver, kan godt komme først til meg i år altså.... alltid bra å være førstemann, da vinner jeg jula i år da.....jippi,.....

Nei, nå får det være nok skriving, må gjøre ferdig ønskelista jeg altså....sånn at nissen rekker å få med seg alle gavene.....God Jul!!




Kommentarer

  1. Mye dere skal huske på og få gjort i hverdagen.Det er godt dere har hverandre.Masse god bedring❤️Tvi tvi!
    Nissehjerteklem

    SvarSlett

Legg inn en kommentar