TO EKTE HELTER!!

Heisan alle sammen!

Nå har det gått noen dager siden dere har hørt fra meg og mamma.
Det har vært noen dager hvor jeg har vært slapp og ikke så mye å fortelle om altså, dere gidder jo ikke se bilder av meg på sofaen hele tiden heller.....


På onsdag var jeg på sykehuset i Drammen til kontroll, det var en helt vanlig blodprøvekontroll, uten cellegift altså, mamma hadde kjøpt med seg adventskalendere til alle barna på avdelingen. Hun kjøpte de på Kivi, og da hun spurte om hvor mange det var i en kartong, sa mannen i kassen at det var 24 stk. Da tar jeg en kartong da, sa mamma......
Han kikket rart på henne og da måtte hun tulle med ham.....så da sa hun, ja vi må jo ha en kalender hver dag frem til jul.....men det var tull altså, for jeg liker ikke sjokolade engang jeg, men det gjør nok de andre barna som er syke, så det er fint at de får hver sin.


Noen ganger sier mamma rare ting.......sånn som ..nå er jeg ikke mamman til Martin, men Monica fra Barnekreftforeningen, jeg skjønner ikke det jeg alstå, for hun er da mamma hele tiden, men det var liksom den derre Monica fra Barnekreftforeningen som kjøpte de kalenderne da..... Derfor måtte vi klistre på merker med Barnekreftforeningen på, jeg hjalp pappa med å klistre. Klistret litt på pappa også da....hehe....

Tror mamma er litt lei av å være mamman til Martin om dagen, for på fredag var hun den Barnekreftforeningen dama igjen.....da var pappa og jeg på sykehuset, og hun reiste på shopping, på shopping.....helt sant. Pappa sa hun skulle kjøpe julegaver til barna på sykehuset, er alle de barna plutselig hennes nå da liksom, det gidder ikke jeg.....det får være måte på hvor mange man skal dele mamma'n sin med...
Hun kom tilbake med hele bilen full av pakker, og vet dere hva hun gav alle til Barneavdelingen......allle sammen......var ikke så mye som en skrått igjen til meg.
Marie, hun som er sjefen for timene mine.......hun ble veldig glad da....og da var det greit. 
Jeg måtte ha både blodplater og blod og vi måtte være på sykehuset til kvelden, men mamma og pappa sier det er ikke det værste stedet å være, når man kan få være hjemme både lørdag og søndag.



Lørdag skulle vi ha gjester, da skulle Simen komme, Simen han er sånn derre Car-T gutt, akkurat som meg, det betyr at vi er like tøffe og har samme kreft. Simen har allerede fått sine superceller tilbake i kroppen sin og det har gått superfint, han er en ordentlig tøffing, og jeg håper jeg kan være like tøff som han. Han kom på besøk sammen med Mamma'n sin Brit og pappa'n sin Lars Ivar, de er kjempegreie, de hadde med seg to store bæreposer med potetgull og godteri.
Pappa'n til Simen er nesten lik min pappa, ikke fordi at de ligner på hverandre, men de er akkurat like flinke til å lage mat......så de to lagde kjempegod Taco.
Etter at vi hadde spist spilte vi litt og så på film, det var veldig fint å vite at jeg hadden en kompis der som liksom var syk sånn som meg.....han er jo ikke så syk lenger da, for han har reist hjem til huset sitt i dag han......ferdig behandlet !!! Det er ganske tøft å tenke på.




I dag var vi på Riksen til benmarg, og da fikk jeg sagt ha det bra til Simen, for han skulle reise med fly til Trondheim. Jeg fikk narkose, for jeg skulle jo ta ny benmarg, Susanne var med meg inn til sovedoktoren i dag, det var litt stas. Etterpå var det samme gamle rutinen......spise, drikke, tisse......hjem.

Før vi skulle reise kom Berit sykesøster og sa at jeg kanskje måtte få disse supercellene litt tidligere enn planlagt. For de må ta masse tester av meg etter at de har flyttet inn i kroppen min, og de folka som kan lese disse testene skal utrolig nok ha juleferie.....så da må vi ha tatt de testene før jul da......halooooooooo er det noen som tenker på juleferien min da...neida....vi skulle få mere beskjed i morgen, når svaret på prøven kommer.


Mamma fikk sånn kjøpesenter utrykk i ansiktet......jeg så at det gikk litt rundt for henne....
Så dro vi da, men rett som det var måtte vi plutselig stoppe på Ikea, mamma og Susanne løp ut av bilen og inn ......etter sånn ca 40 minutter kom de ut igjen med en stappfull handlekurv, full av juleting.......til og med juletre hadde hu gale mora mi kjøpt. Skulle det plutselig bli julaften på en, to, tre.....til og med et lite juletre hadde hun kjøpt og pynt, det skal vi ha med oss til sykehuset og ha på rommet vårt i julen.....det er koselig da...

Nei nå er det kvelden og natta for meg, i morgen skal jeg bare være hjemme og mamma skal gi meg antibiotika selv. Så blir nok mamma litt sånn stresset i morgen, det blir hun alltid når vi venter på svar på benmarg.

Natta alle sammen !

Kommentarer

  1. For en flott gjeng dere er alle sammen.Tenker på alle.Ta godt vare på hverandre i juletiden.
    Riktig god hjerteklem

    SvarSlett

Legg inn en kommentar