TUSEN TAKK ALLE SAMMEN!!

Hipp Hurra for meg!

I dag har jeg hatt ordentlig bursdag og mamma sier at nå må det være et år til neste gang.
Vel.......det er ikke jeg så sikker på altså, for et år er veldig lenge.
Jeg stod opp veldig tidlig i dag, for jeg regnet med at det var en pakke til meg et eller annet sted i huset.
Vet dere hva, den stod midt på stuegulvet, de hadde ikke gjort noe som helst forsøk på å gjemme pakka, kanskje det ikke var så lett heller, for det var en kjempestor pakke......

Jeg rev av papiret og inni var det en stor eske, men det var litt teit alstå.........for utenpå esken var det bilde av hva som var inni den......en stol.......en gaming stol.....nesten maken til broren min sin. Jeg ble kjempeglad, det hadde jeg ønsket meg lenge, lenge, lenge.....
Jeg hørte pappa hviske til mamma.......så bra han ble glad, han ser nok ikke forskjell på dem........ehhhh er'n dum eller......selvfølgelig ser jeg forskjell på dem, Markus har gul stol og jeg fikk blå....bortsett fra det, var de like kule....

Vi skulle en liten tur på sykehuset i dag også, cellegift og blodprøver,  det skulle ikke ta lang tid, for vi måtte jo hjem til selskapet mitt.....
Da vi kom på dagposten, sang alle for meg (blæææææ kjempeflaut) og jeg fikk kule gaver. Kinobilletter, gavekort på pizza, hodetelefoner, og en kul fløyte....og et nytt fint pledd, for det  jeg hadde har blitt utslitt etter 3 år........dette er nemlig verdens beste pledd.
Så kom legen og sa at jeg hadde for lite blod, og da måtte jeg få mer blod før vi kunne reise hjem.
Ja, ja.....samma det,  men så kom han derre legen tilbake og sa at jeg hadde lite blodplater også, jeg skjønner ikke hva som er forskjellen bare at blod er rødt og plater er orange....men jeg skjønte at da tar dette laaaaaang tid...og jeg ville hjem, hjem, hjem..........


Nå som jeg skal få sånne krigerceller kan jeg ikke få vanlig blod heller.........jeg må ha blod som er ekstra rent...og derfor må blodet fra Drammen Sykehus og inn til Radium Sykehuset, der lyser de på det med noe som de kaller stråler......og så blir det ekstra rent, så kommer det tilbake til Drammen og først da kan jeg kobles til......

Jeg hørte mamma sa til pappa at da rakk vi ikke å ha noe selskap hjemme for vi ville ikke være ferdig før klokka var åtte på kvelden. Da blei jeg ihvertfall
sur.......da snudde jeg meg bare rundt og la meg til å sove......prøvde i alle fall, men så hørte jeg mamma si at da må vi be alle gjestene komme hit på sykehuset, så kan vi ha selskapet her......
Jeg er ikke langsint eller lenge sur......og dette var bra nok for meg, så da var jeg blid igjen, også fikk jeg lov til å ringe alle (med den nye telefonen min) og si at de måtte komme til rom 813.
Mamma forklarte meg at på rom 813 var det vi fikk vite at jeg hadde sånne kreftceller i blodet mitt, og at vi ikke hadde vært på dette rommet siden da, javel..........men nå er det fest på 813, det er bra!!

Pappa reiste hjem og bakte en kake, mens mamma og jeg var igjen på sykehuset. Alle syntes pappa var så flink som reise hjem og gjorde dette, og pappa er flink til å bake og lage mat. Jeg elsker maten til pappa, men skal jeg si dere noe.........pappa fikk den letteste jobben, for mamma måtte være hos meg og når jeg får cellegift, da bæsjer jeg veldig mye.....også blir jeg så super sår i rompa mi.....
Så da må mamma vaske rompa mi med grønnsåpe kompresser og smøre med forskjellige salver.....og vet dere hva......mens pappa var hjemme og bakte kake, måtte mamma vaske meg 5 ganger, det tar mye tid og jeg gråter litt for det svir......
Jeg synes mamma er ganske fantastisk også......bare det ikke synes like godt. (kan jo ikke spise bæsj akkurat)
Nå har jeg sagt det........for jeg hørte mamma sa at hun var lei all skryten pappa får, for at han er så flink til å lage mat, bake og bære meg.......
Ingen ser hvor flink mamma er til å stelle meg mange ganger om dagen, gi meg alle medisiner, rydde og vaske hele huset, (rydde opp etter pappa, for han tror noen ganger at han er sånn TV-kokk, som bare lager mat, også kommer det noen andre og rydder opp),men det kan ikke være mamma for hun jobber ikke i TV altså.

Nei, nå glemte jeg at vi skulle skrive om festen.......
Den ble som fester hjemme den, alle kom, alle hadde med pakker, alle sang bursdagssang (blæææææ kjempeflaut) og alle spiste kaka til pappa (ikke jeg for jeg blir litt kvalm av cellegiften).

Tusen takk for alle gaver,  tusen takk til alle som har sendt meg hilsen i dag, og tuen takk for at du vaska rompa mi mamsen......

Sov godt........ i morgen er det siste cellegift før benmargsprøve på mandag.



Kommentarer

  1. Ha for dæ,Martin! Tenk no e du tenåring! Hørtes ut som bursdagen ble flott tiltross for at den ble på sykhuset. Stor sein bursdagsklem sendes!

    SvarSlett
  2. Godt du fikk feira bursdagen din, selv om det ble på sjukehuset! Og doh, tror’em lissom ikke at du ikke ser forskjell på gul og blå stol, eller!? Hallo! ❤️

    SvarSlett
  3. Hurraaaaaa! Gratulerer med dagen. Det var mange på et rom ja. Masse flotte gaver har du fått også.Får ta litt ekstra feiring seinere. Syns dere alle er superflinke! Det må jeg si.Alle er flinke på hver sin måte. Du er en reser på å åpne pakker også! Wow!
    Ballongkakeklem

    SvarSlett

Legg inn en kommentar