VENTETIDEN.....

Heisan sveisan......(det er litt kult å si, for det sier Egon, i Olsen Banden jr..)

Vi har flyttet inn på Riksen, flyttet og flyttet ....jeg har jo ikke med meg senga mi, og ikke sofaen heller, så tror ikke vi skal bo her for resten av livet altså.
Det gidder jeg ikke heller......for det er jo kjempelangt til Petter og til skolen.

I går da vi skulle reise ble pappa litt irritert på mamma......hun hadde nemlig pakket hele bilen stapp full av forskjellige ting.... julepynt, pledd, sengetøy, håndklær og pynteputer......det var liksom da det ble for mye for pappa.......
PYNTEPUTER ropte han.......er det virkelig nødvendig...

Mamma bare kikket på han, også forstod han at pynteputene skulle med, enten han ville eller ikke. Det var pynteputene fra rommet mitt da, ikke fra stua eller noe sånt. Teppene var også mine og sengetøyet, så kanskje det bare er jeg som skal flytte inn.....ikke de?????? 
Neida.....mamma forklarte meg at vi skal være her til over nyttår, derfor er det hyggelig å pynte litt da......ja, ja...samma det.

Vi kom kjempeseint til Riksen i går kveld, og mamma lo litt da vi tok alt ut av bilen, for det var kjempe, kjempe mye....
Pappa bare så på mamma og sa........"jeg skal ikke si no......", men herlighet hvor teit går det an å bli da.....trenger han og si at han ikke skal si noe...for da sa han jo noe....

Mamma ble kjempeglad når hun så at vi fikk rom 3041, for det hadde hun ønsket seg, et rom er et rom synes jo jeg......er ikke så stor forskjell på det altså, men mamma synes dette er det fineste rommet, for her er det litt større plass. Så da heiv vi inn alle bager, kofferter og poser, tepper, og puter....herlighet...det kommer aldri til å bli ryddig her noen gang.

Der tok jeg feil da dere....pappa også....
For når jeg våknet i dag, da var det så koselig hos oss, juletre i vinduet, lysestake på bordet og røde duker, tilogmed jeg hadde fått juleduk på nattbordet.  Pappa så veldig fornøyd ut, og jeg tror han liker stresslessen med det myke teppet og puta mi......

I dag har jeg tatt benmargsprøve, alle veit jo hva det er nå, tisse, spise og drikke og hjem.......bare det at nå kan jeg ikke reise hjem da. For krigercellene mine kom jo til Norge i dag. Svaret på prøven får vi i morgen, og da håper vi selvfølgelig at det er litt mindre kreftceller enn sist....men mamma sier at nå tør hun ikke håpe.......hæ....ække farlig å håpe da, det gjør ikke vondt i det hele tatt det altså mamma.....

Vi hadde besøk i dag også av en kul gutt som også har hatt Leukemi, men han har ikke kreft nå, men han må ta blodprøver innimellom, så i dag var de på Riksen. Så kom de på besøk til oss, og de hadde til og med gaver med seg.
Jeg fikk tøft kjede med "kriger" på........ mamma fikk helt tårer i øynene, for hun fikk sånn dærre julelykt. Den var sååååååååå fin sa mamma. Nå lyser den fint i vinduet....

Gale tante Kristine og Onkel Bolle har vært på besøk i dag, og når de kom ble jeg så flau at jeg måtte hjemme meg under dyna. De trodde liksom det var Lucia i dag da.......så de kom syngende nedover gangen, skjønner godt at fetteren og kusina mi ble litt flaue.
Noen ganger gjør voksne så teite ting......mamma synes at det er veldig moro som vanlig.....Torild synes de lignet på gjetere.....rare var de i alle fall....

Vel, god natt folkens, i morgen skal jeg bare vente......vente .....og vente....
Så da håper jeg vi venter på noe godt.......(det er sånn teit ting som mamma sier......)

Martin Krigeren Steen












Kommentarer

  1. Visst er du en kriger, og det er mammaen og pappaen din også, og lure mammaen din som veit å gjørerommet hyggelig når dere først har flytta inn for en stund. ❤️

    SvarSlett

Legg inn en kommentar