HJEM KJÆRE HJEM

Tjohooooo!

Nå har muttern fått slappe av lenge nok altså, så nå har hun bare blitt truet til å skrive litt.
Tosdag i forrige uke fikk jeg komme hjem fra "legehuset" i Drammen. Vel, egentlig skulle vi ikke få komme hjem, for legen mente de måtte "observerve" meg litt lenger. De sa jeg måtte gå på bena mine og spise selv først. Dere skjønner det at jeg har ikke hatt lyst på mat siden jeg var så syk, så jeg har fått sånn hvit melk inn i blodet mitt. Den smaker ingenting, men den gjør at jeg ikke blir sulten, jeg blir egentlig litt kvalm. Så hver gang de har satt frem mat til meg.....har Elvin snikspist litt.....
Jeg har heller ikke hatt lyst til å gå på bena mine......for hvor skal jeg gå da....ikke får jeg gå på kjøkkenet og ikke på lekerommet og ikke på gangen, for der er det andre barn som ikke har kreft, men det har farlig smitte for meg. Så da gidder jeg i alle fall ikke å gå rundt og rundt på rommet. Eneste som var litt morsomt var at Hasse Bakke og Piffi Gundersen kom på besøk......de tøyser og tuller masse og det er gøy hver gang......

Men har man en løve mamma så har man en løve mamma, noen ganger blir pappa flau over at mamma er løvemamma, da ser han ned i fanget sitt og ser litt fjern ut....men jeg tror ikke mamma merker det.....for hun fortsetter å være løve mamma hun. Hun sier legen har mange pasienter, men at hun har bare en.......da mener hun meg altså.....
På torsdag var hun skikkelig løve mamma , så når legen sa jeg ikke kunne komme hjem,......da sa mamma akkurat hva hun mente.......og pappa ble flau.

Mamma forklarte legen at jeg ikke var sulten pga den dumme hvite maten, og at jeg kom til spise bare jeg kom hjem og fikk pappas mat. Hun sa at det ikke var rart at jeg hverken var sulten eller hadde lyst til å gå.........man blir nemlig noe som heter "deppa" av å være så lenge på sykehus.
Både mamma og pappa og jeg var på god vei til å bli "deppa". Jeg vet ikke helt hva det er,.....men om det er det samme som "dritt lei " sykehus, ja da er jeg også "deppa". "Ups"!!!!! sa jeg dritt???

Mamma sa en hel masse annet også, da høres hun mer ut som en lege, enn mamma'n min........men jippi.....det virket og vi kunne pakke og reise hjem. Jeg sa "vi" kunne pakke, men det betydde mamma da......for jeg går jo ikke på bena mine....
Så jeg passet på at mamma fikk med seg alt......

Det var veldig deilig å komme hjem til sitt eget  hus, endelig kunne jeg sitte i sofaen igjen og sove i sengen min, og endelig kunne jeg kose Happy........han er verdens beste kompis og vi hadde ikke sett hverandre på 8 uker....det er lenge det.
På kvelden spiste jeg mitt første måltid på 6 uker.......fish&chips.....jeg spiste 3 fiske biter og de var ganske store........
Da hadde jeg spist, men jeg orket ikke stå på bena mine for det svidde sånn bak i låret og leggen. Mamma sa det var fordi jeg ikke hadde brukt senene og musklene mine på lenge og at det ville bli bedre, men nei........det for holde med at jeg hadde spist.

Vi kan ikke ha så mye besøk hjemme ennå, for jeg har sånne lave verdier og da er jeg noe som heter nøytropen......det betyr at jeg lett kan bli smittet av bakterier, og det er ikke bra for meg nå. Så alle som kommer til oss må være friske og jeg kan ikke være med ut der det er masse folk. Så ingen shopping på meg ennå..........

Noen har fanget tyven som tok blodplatene mine også, for nå trenger jeg ikke blodplater hver dag lenger, faktisk bare en gang i uka........ Elvin har ikke sett noen tyv, så jeg tror han ble igjen på Riksen, kanskje han fant noen andre barn han kunne stjele blodplater av...........eller så liker han seg ikke i Drammen. Samma det.........bare han ikke tar mine.

Elvin har slappet av litt etter at vi kom hjem, mamma sier han er sliten etter å ha passet på meg i 6 uker, han har ikke hatt en eneste pause, så da fikk han et godt bad og nå sover han litt oppi kurven på hylla over senga mi............jeg passer på ham litt nå da...siden han passet på meg når jeg sov....

I dag har jeg vært på Dagenheten til kontroll, det gledet jeg meg til......for på Dagenheten der kan man ikke sove.......så når jeg skal dit, da vet jeg at jeg kommer hjem igjen. Mamma snakket lenge med legen og han spurte om jeg hadde gått noe på bena mine........da svarte mamma at det hadde jeg ikke, men at hun ikke gadd og mase på meg........ for om jeg ville sitte i den kjedelige sofaen så kunne jeg det. Så sa hun at "Martin" (det er meg da), vet at bena hans virker, så han kan bare reise seg å gå om han vil det........Legen sa ikke så mye akkurat da......men han kjenner ikke meg så godt.

Så når jeg kom hjem......da fant jeg ut at det kanskje var rett det mamma sa......det er jo ganske kjedelig i den sofaen....
Så da bare reiste jeg meg opp da......var litt skjelven så jeg måtte støtte meg litt i veggen, men jeg kunne gå.......så jeg gikk hele veien fra stua til rommet mitt.......
(for dere som ikke har vært hjemme hos oss.......det er langt altså), så gikk jeg inn til Markus og tilbake til stua og inn på kjøkkenet.......for nå var det på tide at pappa begynte å lage litt mat.....
Blir sulten av så mye gåing.....
Mamma.....jeg hun var ikke løvemamma lenger.......hun så bare veldig glad ut.......hadde ikke ørene vært der, hadde smilet gått helt rundt.....

Til alle dere som har sendt oss julekort, jeg har lest hvert eneste ett og de ligger i en fin julepose. Der skal de ligge til neste jul.......da skal vi henge de opp rundt dørkarmen inn til stua og nyte de på nytt.

Sov godt, det gjør jeg og Happy i sengen min med vårt eget telt med stjernehimmel......

Kommentarer

  1. Veit du Martin, du er tøff som toget, men fy søren, den løvemammaen din... Jeg tror jeg veit hvem du har arva den tøffheten fra, altså, og så tøffe folk som dere, de får til akkurat hva dere vil! 💕

    SvarSlett
  2. Velkommen hjem 🎉Godt å se deg hjemme igjen. Litt av en reise du har hatt. Mamma og pappa er nok også sliten og lei sykehus så nå kan dere nyte seng,puter,hjemmelaget mat og sofakrok. Koselig med klovnene og kjekt med løvemamma 😁 alle trenger å ta frem løven i seg innimellom. Sender gode klemmer til dere alle. Endelighjemmeklem ❤️

    SvarSlett

Legg inn en kommentar