MAMMA ER EI KLØNE......OG PAPPA GRÅTER.....

Hoppsi deisi!

Mora mi er ei ordentlig kløne, vet dere at hun hopper rundt i  huset vårt nå, med et ben som ser litt rart ut....... Hun har tryna.......neida ikke på isen eller ute, og neida ikke fordi hun har fått nye briller.......hun tryna inne i en butikk.....snubla i sine egne ben.....og vops.....der lå a, som en hvalross.
Pappa sier at de kommer til å ha det moro på det julebordet i år......

Nå har benet til mamma liksom vokst litt også har det blitt mange rare farger på det, og det blir flere og flere farger for hver dag, akkurat som det er noen her på natten og fargelegger leggen til mamma.
Pappa maser på mamma om at hun må gå til legen, men mamma sier at det gidder hun ikke, for det er ikke noe de kan gjøre allikevel........kan leger ta bort sånne farger?? Ja, ja samma det, mamma gjør akkurat like mye som før hun, men hun prøver å lure seg unna det å bære meg på ryggen......men jeg kan være ganske sta jeg.....så da bare sitter jeg der da, og sier at jeg ikke vil at pappa skal bære meg....
Han maser og maser.....til slutt sier jeg " du kan bare gå......gå....gå......" og da er jeg sur og sint. Da kommer mamma.......og da må jeg finne frem den lyse stemmen min som sier....."jeg trenger mamma'n min ....".
Er det dårlig gjor......pappa sier at det er det, så nå hjelper han mamma da.....hun bærer meg på ryggen også holder pappa godt under rompa mi og løfter meg opp. Da blir det ikke så vondt for mamma....

På siste kontroll, hadde blodplatene mine nesten doblet seg, og da skjedde det noe merkelig.........pappa begynte å gråte......
Voksne er rare......kunne de ikke ha grått når blodplatene var lave da..........da hadde nemlig jeg lyst til å gråte....men nå...nå er jeg bare glad.....
Jeg får ta en alvorsprat med pappa om det altså....


Ellers er det helt toppers å være hjemme, men jeg har veldig lyst å ut en tur altså, men det går ikke, jeg veit det, men jeg har ikke lyst til å skjønne det. Det er ikke så lett når det er vinter heller, for vet dere hvor vanskelig det er å trille rullestol i snøen, det er nesten umulig, sier mamma. Jeg merker ikke så mye av det for jeg sitter jo i stolen, men det stopper veldig fort og brått og da detter jeg nesten ut av stolen.....




jeg har hatt litt skole om dagen, men det synes jeg er litt slitsom ennå......så jeg orker ikke så lenge av gangen, men når vi kan spille litt BINGO, for å lære tall.......da er det litt gøyere......

I morgen skal jeg på kontroll igjen,  det er fint for da kommer jeg ut av huset litt. Sist var Piffi der også, han og jeg hadde vannpistol krig......vi spruta litt på mamma også, da hylte hun høyt....
Hun kommer med sånne unnskyldninger som at det er vinter ute og vi må ikke bli våte.....ha ha.....skyter på deg......

Pappa er ikke så flink til å passe på mamma når hun har vondt, ikke sånn som med meg.....han glemmer liksom litt at mammaer kan få veldig vondt også.....men i kveld fikk hun en fin kopp med kakao med krem og pynt, da ble hun veldig glad.

Sov godt da dere.....
Vi snakkas......som dem sier i Fredrikstad....

Å dere.... pappa har sluttet å gråte altså, nå bare ler han av mamma når hun sier at foten hennes ser ut som en liten griselabb......hææææ  er det virkelig morsomt......da vet ikke han hvordan en griselabb ser ut.....


Kommentarer

  1. God bedring til mamma' din! Og pappa'n din er snill �� Så bra du vil gjøre skoleting!! Det er superdupert!
    "Vi prekæs" heter det i Fredrikstad,og her kommer det en ny ting du kan si når du har fått noe godt å spise/drikke: Det var bæl gøtt!! (Det var veldig godt) ���� god helg til dere! Hilsen ei fra Østfold

    SvarSlett

Legg inn en kommentar