OPPDATERING FRA RIKSEN

Endelig noen ord fra meg!!


Herlighet jeg er slapp,om dagen, skulle ikke tro jeg hadde sovet en uke.
Mamma sier at jeg har sovet i en uke på noe som heter Barneintensiven....
Er ikke helt sikker på om det er sant altså, føles ikke sånn.....er jo drit trøtt fortsatt....
Vet dere hva jula bare forsvant....... Hokus pokus borte......
De voksne synes det er veldig trist, jeg blåser i det...... for nå har jeg mange gaver jeg kan pakke opp....
Vi har pakket opp et par hver dag, men jeg er for sliten til å leke med tingene jeg har fått.

Mamma har fortalt meg at alle de jeg er glad i har vært hos meg hele tiden, til og med Karoline og Mathias (det er kusina og fetteren min) har vært inne hos meg mens jeg sov. De er modige for det var ganske skummelt å se på meg når jeg lå der med masse ledninger og slanger.....jeg merket ingenting..... 



Alle i familien feiret jul på et rom for foreldre..... Det betyr for mammaer og pappaer. 
Gale mamma tok med all julepynten inn dit hun og pyntet for alle mammaene og pappaen....på dette rommet var mamma og pappa når de ikke kunne være inne hos meg. De måtte ofte vente der ute.....for jeg måtte snus ofte I sengen så jeg ikke skulle få liggesår.  Innimellom skulle jeg ha helt ro, og dere som kjenner mamma'n og pappa'n min...... dere vet at de to kan ikke sitte helt stiller og i ro, uten å skravle litt.......så da måtte de være på foreldrerommet. 


Jeg har vært veldig syk, pga disse krigersellene som jeg fikk satt inn før jul, har alle organene ( det er sånt som, lever, lunger, hjerte, nyrer) blitt veldig slitne av å jobbe for disse cellene og jeg fikk noe som heter multiorgansvikt, det skjønner jeg ikke så mye av, men mamma sier at det betyr at maskiner må hjelpe de å hjelpe kroppen min.

I tillegg kom legen med motgift, det er en medisin som gjør at stormen ble mindre, etter to sånne motgifter, ble kroppen min mye bedre, og på selveste julaften våknet jeg etter å ha ligget i kunstig koma ( det betyr at du får sovemedisiner slik at du sover hele tiden) i 5 dager, jeg tror mamma gledet seg til at jeg skulle våkne og si ", mamma'n min", men jeg kjente bare at jeg måtte bærsje, så da sa jeg det........Tor mamma synes det var nydelige uansett. 


2 juledag kom jeg ned igjen på sengeposten og da fikk jeg et veldig stort og fint rom, litt skjermet fra alle andre....
Jeg er fortsatt veldig sliten også har jeg store sår på leppene mine..... De blør veldig når jeg river av skorpene, og da blir fattern veldig irritert på meg. Så da lover jeg å ikke gjøre det mer......også gjør jeg det allikevel...... 

Vel, det var litt fra meg, sover mye, spiser ikke, sår i munn og i rompa....men alle prøvene mine er fine, har fortsatt litt feber....... Vet ikke helt hvorfor.....
Nå er det natta....

Tjoohei....









Kommentarer