FRI FRA ISLOLASJON - JIPPI

Hurra, Hurra, Hurra!

Ja, ja..........jeg har ikke bursdag altså, selv om jeg kanskje skulle ønske det, men i går ble isolasjonen min opphevet.....
Det betyr at jeg kan være ute med andre mennesker igjen.....
Vi kan ha andre enn familien på besøk, og vi kan reise og besøke dere......(he he, pass dere, kanskje vi kommer på middag på søndag)

Det første jeg hadde lyst til når vi dro fra legehuset i går, var å reise på butikken, men der hadde allerede pappa vært, så hva gjør vi da......
Jo da ble det shopping på apoteket, det er mye rart og kjøpe der også, men siden jeg nå kan være ute blant folk igjen, så må jeg jo lukte godt og se godt ut.......


Pappa lukter alltid veldig godt, også har han orden på skjegget sier mamma, for det må ikke bli for langt, bare akkurat passe.

Så da kjøpte jeg meg en deodorant og barberskum........
Mamma prøvde å si at jeg ikke trengte barberskum for jeg har ikke fått skjegg ennå, men ærlig talt......hu får gå å bytte de nye brillene sine, for de virker ikke som de skal, for hadde de vært bra nok så hadde hun sett skjegget mitt altså.......
Så da ble det deodorant og barberskum og jeg var veldig fornøyd.

I dag har mamma ryddet i medisinene mine også, for nå trenger jeg ikke å kobles opp til intravenøs antibiotika heller, nå holder det at jeg tar et par tabletter om dagen.  Det var veldig mye rart i de kassene, jeg er så glad for at jeg ikke skal bruke dette mer.......jeg bare ropte høyt JAAAAAAA, når mamma sa at hun ville ta sjansen på å rydde det vekk......
For dere skjønner at da får hun litt sånt rart uttrykk i ansiktet og da skulle hun helst ha vært å inspisert slagmarken inni meg, for å se at krigercellene fortsatt holder vakt. Slapppa av mamma.......seriøst !!
Vel nå er medisiner ryddet bort og jeg har bare en om morgenen og 3 om kvelden. På det meste hadde jeg 9 stk 3 ganger om dagen, pluss cellegifter og mye intravenøst.


Pappa har kjøpt ny leselampe til mamma, for der kommer vi inn på de dårlige brillene igjen.......'
Hu påstår at den vi hadde ikke lyste godt nok, fordi den var så gammel.....hmmmm.....
Vel så fikk a ny lampe da, trur faktisk hu betalte den selv altså, men pappa valgte den ut.
Å jeg synes den er så kul.......så når mamma sa at vi skulle skrive blogg innlegg i dag, da måtte jeg ha med bilde av meg og den lampa.
Jeg liker å sitte i den stolen jeg også,  mest fordi det er så kjedelig når mamma sitter der, for hun bare leser og da får jeg ingen oppmerksomhet.......blææææ....er det sånn at når jeg har blitt frisk , så skal jeg ikke få oppmerksomhet lenger.......tror det altså.
Så når Markus ikke gidder å gjøre som jeg sier, da later jeg som jeg må hoste og får vondt i magen, for da løper han til mamma og sier hun må komme for jeg har vondt i magen.
Så sladrer jeg til mamma og sier at Markus ikke vil leke med meg, og som regel sier mamma..........
Kan du ikke leke litt med han da Markus, husk han er mye alene........
Hi hi hi.....lurte dem......
Men i det siste har ikke mamma kommet så ofte som før.......trur kanskje hun har noen mistanker......

Du kan tro det er kjedelig  rundt middagsbordet hos oss om dagen, hvorfor?? Jo mamma og pappa har begynte å bare drikke middag......sånn dærre greier som ligner på milkshake, men smaker helt grusomt synes jeg .....
De sier at de har blitt tjukke av å sitte ved siden av senga mi i mange år.......men det blir dem ikke tjukke av, man blir tjukk av det man spiser og det er ikke spiseplikt ved senga mi altså, bare så jeg får sagt det.......
Men nå er liksom maten for hele uka for de to gamlingene samlet i en liten plastboks på kjøkken benken.......også skal de reise fra meg to dager i uka for å trene........jeg faller i gradene her, nå må jeg sette inn tiltak snart........
Neida, de to trynene har jeg sett ved senga mi i over 3 år, så det er helt greit at de ikke er her bestandig, bare det ikke blir for lenge av gangen.  Så nå kommer mormor og morfar og er hos meg to ganger i uka, og de vet jo ikke at jeg later som jeg har vondt i magen og må hoste........hehe....,.
Dette blir nok bra......

Nei, nå er det senga, i morgen ettermiddag skal jeg på Gulskogen kjøpesenter med mamma og pappa og jeg skal få gå i lekebutikken og kjøpe meg noe fint. Jeg har ikke vært ute siden juli 2017, annet enn på sykehusene........så regn med at den gaven må koste noen kroner altså muttern......

God helg alle sammen !









Kommentarer

  1. Så deilig å endelig kunne begynne røre på seg utenom huset hjemme! ❤️

    SvarSlett

Legg inn en kommentar